Denna resa kommer aldrig att glömmas! :)

Idag började det lätt med att gå upp vid 6:30 för att käka hotellfrukost, det var faktiskt riktigt gott(bild finns på facebook(snart iaf)) :) Sen var det bara o packa väskan för nya äventyr. Vi blev hämtade vid 7.30 av denna kvinligga japan fusayo, en mycket trevlig prick faktiskt. Sedan vart det fullt ös till fabriken, hon kör jävligt snabbt! x) minst 20 över hastighetsbegränsingen :P Men det tog cirka en timme till fabriken. Då gjorde vi en snabb och mycket exceptionell presentation på japansk/engelska med en del svenska ord i för ledningen på fabriken. Efter detta fick vi en kort presentation om deras fabrik och det visade sig att dem var rätt sjuka på kvalité ^^

Sen efter det var det dags att kasta sig in i bilen igen för att träffa THE MIGHTY MAYOR OF KURIHARA CITY!! och det är så jävla sjukt som det låter x). Vi kom dit och det kom ut två stycken som mötte upp oss och sedan så gick vi in i detta city-mall som byggnaden hette. Då kom det typ ytterligare 3 Japaner som skulle visa oss vägen. Då tog vi hissen upp två våningar och sedan gick vi igenom ett bra stort kontor och när dem såg mig och Oscar så flög typ alla upp från sina stolar och bugade!! haha jag höll typ på att ramla omkull för att jag vart så skrajj :D, Sen fortsatte vi en bit till fram och då fick vi sitta i ett litet vänterum. Sedan så efter typ 2 minutersväntan kom typ ytterligare 2 Japaner och tog oss med in till THE MIGHTY MAYOR, Då bugade jag jätte fint och gick fram och skakade hand. Sen fick vi sätta oss och svara på lite korta frågor om oss och sverige och sandvik typ. Och självklart serverade dem grönt té som man typ inte ens hann titta på för att helt plöttsligt så skulle dem ta kort på oss med the mighty mayor. Så då fick vi ställa oss och posea med han! :) riktigt mysigt faktiskt, sen när de hade tagit kortet sa vi hej då och gick ut. Och gissa vad som hände på vägen ut!! jo, alla ställde sig upp minst lika fort denna gång och bugade när vi gick förbi, så denna gång var man rätt stolt :D

Sedan raceade vi tillbaka till fabriken för lunch, även bild på detta borde komma ut på facebook ;)
Efter detta när vi var tillbaka på fabriken fick gå på en rundtur och det var typ exakt samma fabrik som i gimo fast i mini format och mycket renligare ^^ Och han som gick runt med oss sa att han lärde sig mer än vad han lärde ut så jag vet inte riktigt vad jag ska säga :o

Tillsist var det dags att åka hem till våra host familjer, Då hade jag fått en typ privat förare som kände min host familj och han jobbade även på sandvik. När jag kom fram så är det värsta jävla Japan style huset så det är riktigt ballt!! Haha men föräldrarna i familjen är inte dem bästa på engelska men dem är hur snälla som helst och har typ 1000 frågor ;D Men som tur är så är den ena sonen och hennes fru lärare och dem går riktigt bra att konversera med :)

Sedan när jag väl hade varit här i typ 30 min så skulle vi ut och handla vad jag ville äta, så jag fick typ gå runt o peka och säga vad jag ville ha när jag inte har en blekaste om vad det är för något och det var en liten unge som gick framtill mig och kollade mig rakt i ögonen som att jag var en utomjording så då log jag fint tillbaka då blev hon också skit glad och bugade och typ skuttade iväg. Hahah jaa... som ni ser så är det en riktig upplevelse här i Japan och jag får inte många lugna stunder änn så länge! x)

Kommer skriva mer om dessa händelser senare och även alla namn på samtliga men nu är det skit sent och jag ska upp tidigt imorn för att bli hämtad till jobbet. Vi får se vilka äventyr som väntar!


PUSS OCH KRAM FRÅN GLAD JAPAN!

Kommentarer
Postat av: Mardröm

keep up the good blogging!!!

2011-02-23 @ 10:24:52
Postat av: Sophie

Hej på er!



Va roligt att läsa att ni har det bra!

Det ska bli spännande att följa erat äventyr.

Jag undrar om det är ok om vi använder en del av din text till att lägga upp på skolans hemsida?

Hälsningar

Sophie

2011-02-25 @ 10:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0