Festival! :)

Idag, söndag var det festival, den hette typ Internationall festival eller något i den stilen ^^ Jag kom dit och då skulle jag sitta typ längst fram av alla och där satt iaf oskar som tur var! :) så jag slapp vara ensam :D

Festivalen gick ut på att det först var lite folk från olika länder som höll lite tal på japanska så man fatta inte ett smack :D dem var typ från korea,china,taiwan och något mera sånt dära land och en tysk med och förståss jag och oskar! Sen efter ett tag så höll en Japansk tjej tal på engelska som hade varit till sverige och hälsat på, hon var rätt duktig faktsikt :) Sen en stund senare kom det fram en kille i kostym och sa att vi skulle prata snart och jaa... det hade vi ingen aning om xD haha så det vart lite kaos för oskar där :D och jag bara gick upp o sa att jag typ kände mig hedrad att få vara här i Japan, haha fråga mig inte vad jag fick det ifrån men jaa.. Dem såg glada ut i publiken iaf :P

Sen en stund senare så var det Oningiri Party och det menades med att vi själva gjorde våra Oningeri och åt upp dem! :D (oningiri= risboll typ :P) Och det var lite halv mysko underhållning under tiden och jag fick träffa min host-familj som jag skall åka till senare :) mycket trevliga prickar faktiskt! :D Och oskar bytte även idag. Sen när vi kom tillbaka in till lokalen så var det någon sorts dans uppvisning med pinnar och självklart så vill dem skämma ut oss västlänningar så vi var tvungna o prova :D Men proffs som man är så var det inga problem!! Not :P aja skojj vare iaf :)

Sedan efter det så följde jag med oskars nya host-familj och vi åkte och kikade på lite sevärdigheter och besökte ett buddist tempel som ägdes av en värnina till mamman i familjen. Det var riktigt skojj +att jag fick något som smakade som ett winerbröd där sjukt god var den! :D Sen ett tag senare fick jag skjuss tillbaka för att käka en riktig brak middag med familjen och min chaufför! Myspys och det vart lite mycket av det goda för dem små japanerna så pratglada blev dem med! :D

Tack o hejj leverpastei finns inte i japan :o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0