Fullfart Fullt ös!

Tiden springer om en och det har gått snart en hel vecka här idag :) Imorse så var det upp tidigt för att vi skulle åka till Sendai, som är den största staden här i trakten med typ en miljon invånare :D Så vi tog bussen typ vid 9 på morgonen.


Sen när vi väl kom till Sendai så gick vi runt lite i innerstaden och på gågatorna, sedan vid lunch tid gick vi ner i en liten resturang och åt rammen, mycket gott enligt mig! Sen efter det så tog vi oss till en guidad buss som hette Loope Sendai och åkte till Zuihoden Museum som var ett typ museum om stadens historia alltså om Samurajer och sådant med :) Riktigt intressant med massa gravar och tempel. Riktigt intressant historia :) Efter det så tog vi bussen igen till nästa station som var Sendai City Museum, Det museumet hade om Pompeis historia som är i gamla rom och en del som var om Japans historia :)

Dem hade ett special event idag också då dem lät vem som helst prova kimono. Och när jag gick förbi så var det två små barn som testade och en tjej/kvinna som stog och väntade på att få testa så då tänkte jag att jag skulle kika hur det såg ut när dem tog på sig alla dessa kläder... Sen när hon hade allt på sig gick jag fram och frågade om jag kunde få ta ett kort och hon vart jätte generad och glad så jag fick ta ett kort, sen direkt efter jag hade knäppt kortet så sa typ fyra stycken som arbetade med att klä på dem att jag också skulle vara med i bilden och så blev det (bild finns på facebook).

Sen pratade jag med en av de som arbetade där och då sa hon att det bara var vissa som klarade av att bära kimono, Det hörde ganska mycket ihop med hur fin man var och sådant.. och det visade sig att den dära tjejen/kvinnan var typ proffs på det och jätte "fin" ^^ Så det var lite lustigt tycker jag ;)

Efter detta så tog vi bussen vidare till Site of Sendai Castle som var en känd plats i Sendai med utsikt över hela staden och en känd staty av en samuraj på en hest :) Kan säga att utsikten var grym! :d

Efter det så åkte vi o käkade på en spansk resturang i centrala Sendai och det var pappan i familjens systerdotter som ägde stället så vi fick galet mycket mat! xD sjukt!


Det var lördagen det! super nice! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0