Det glider på riktigt bra här!

Hallå där hemma :)


Igår på fabriken fick jag och oscar sitta och lyssna på en Japansk gubbe vid namn Katsuhiro Kajiura hela dagen. Men det var väldigt intressant faktiskt :D Han var sjukt smart och filosofisk, han lärde oss om kvalité. Han arbetar inte bara för sandvik utan också för ISO för er som inte vet vad det är så är det Internationella Standardiserings Organissationen, och det sätter upp typ krav på produkter och företag ;D så har dem en ISO så är det riktigt bra typ ;D (Hans tittel var Chief Engineer, Quality Assurance Master)

En liten kul grejj som hände igår var att hans telefon ringde och han svarade och sen när han hade lagt på frågade han oss om vi ville vara med på bild. haha jag svarade typ er.... what?! but okey. Sen typ en minut senare kom det in en tjej med en kamera och knäppte kort på oss tre sen pep hon iväg lika snabbt igen utan att typ säga ett ord ^^

Sen när jag kom hem så var det som vanligt sjukt mycket mat men familjen här är verkligen hur snälla som helst!! Förutom att jag måste äta hela tiden x) fast det är ganska gott faktiskt, förutom vissa saker som typ när dem gör någon sorts sallad med potatis i :/ Men det mästa är riktigt NICE här i Japan! :)

Jag vaknade fint till ljudet av Henkii-kun vakan, som skulle låta som henke-kun vakna men jaa.. ;) Sen som vanligt fick man typ sex olika tallrikar med mat på tillochmed till frukost ;D

Idag har vi varit runt igen på fabriken och pratat massa om alla maskiner och det är typ precis lika som i Gimo fast mindre och mycket renare ;) Och alla som arbetar har typ lärt sig säga Goddag på ett väldigt brytande sätt men dem ser hur glada ut som helst när dem säger det och jag kan aldrig hålla mig för att börja garva xD haha jaa.. tänk er så fort man går förbi någon så säger dem typ goedtag lite slöddrigt på japansk stil ^^

Sen satt vi och lyssnade på massa regler om hälsa och säkerhet så idag var det inte så kul på jobbet fast det rullar på rätt bra endå för att dem har alltid massa frågor om sverige och hur vi har det där hemma :) Det börjar faktiskt bli ganska varmt här, det är typ 10 grader varmt och solen är helt underbar! vårkänslor på topp!! och snart kanske man får se sakura blomman slå ut ;)

Det första jag gjorde idag när jag kom hem var att jag gav mig ut här i staden som jag bor i som dem kallar contryside, men den är typ lika stor som uppsala iaf ;D Men solklart när jag ska knäppa massa fina kort så var det slut på batteri i kameran x) men jag ska göra ett nytt försök imorgon! Sen här hemma har jag suttit och pratat med sonen i familjen som är vuxen men han var hit och hälsade på :) Han arbetar som designer av mobiltelefonskal på ett företag här i Japan. Så han gav mig lite tips om billiga ställen med elektronik i tokyo :D Imorgon ska jag försöka få kort på alla och sedan lägga in dem här med namn och allt så ni vet lite hur alla ser ut som jag umgås med ;D

Ps: börjar bli kung på att äta med pinnar nu =>

Henkii-kun tackar för sig och sussar sött snart ;>

Kommentarer
Postat av: wääh

Stackars jävel som måste äta :/

2011-02-24 @ 15:31:36
Postat av: Emil

Din jävla blogg gör mig hungrig...

2011-02-24 @ 22:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0